Wednesday 20 July 2011

Hebat, iPhone Ini Masih Lagi Berfungsi Lepas Jatuh Dari Pesawat



iPhone 4 boleh jadi merupakan gadget paling kuat sepanjang sejarah. Di Minnesota, Amerika Syarikat, sebuah iPhone 4 jatuh dari pesawat dengan ketinggian 4.115 meter, dan ajaibnya, iPhone tersebut selamat dan tetap dapat berfungsi!

Jarrod McKinney, 37 tahun, lupa untuk menzipkan seluar baggy untuk terjun payung miliknya kerana dia terburu-buru keluar dari pintu pesawat. Akibatnya, sewaktu dia melakukan terjun payung, iPhone miliknya terjatuh dan mendarat di atas sebuah bangunan dua tingkat.

McKinney kemudian berhasil menemukan kembali iPhone miliknya dengan menggunakan aplikasi Global Positioning System (GPS). Sewaktu dia ingin mengambil iPhone miliknya, Joe Johnson yang merupakan instruktur terjun payung, menelepfon iPhone McKinney dengan niat bergurau.

Namun, siapa sangka? iPhone yang telah jatuh dan retak itu bergetar, membuat terkejut semua orang. McKinney mengatakan bahawa dia masih boleh melakukan dan menerima panggilan, tetapi layar-sentuhnya retak sehingga dia harus menggunakan Bluetooth dari traknya untuk menggunakan iPhone.

Setelah ini, dia merancang untuk tetap menyimpan iPhone-nya dan memperbaiki layarnya yang retak. Di sisi lain, Johnson yang sangat terpesona oleh ketangguhan gadget tersebut merancang untuk membeli iPhone secepatnya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab