Thursday 7 July 2011

Hotel Yang Dibina Dari Barang Kitar Semula, Hebat !

Hotel-hotel yang kita selau tengok di kawasan bandar-bandar besar mmglah cantik. Tetapi pernahkah terlintas di fikiran Hotel yang dibina menggunakan barang kitar semula. Kalo difikirkan, mmg mustahil untuk membinanya tetapi di dunia ini ianya telah tercapai. Hotel-hotel ini bukan saja femes untuk pelancong sahaja tetapi juga semakin diminati ramai untuk Honeymoon. Tengoklah sendiri... 

Save The Beach Hotel, Roma.
'Save the Beach' Hotel dibina seluruhnya dari sampah yang dikumpulkan di pantai Eropah dan didirikan di salah satu pantai yang paling kotor di Rom. Anggaran sebanyak 12 tan sampahdigunakan untuk membuat tiga bilik tidur dan dua bilik mandi.
The Liberty Hotel, Boston.
Jika sebelum ini, para banduan mensia-siakan hidup mereka didalam bangunan yangmenyeramkan ini. Dan mungkin, sebelum orang-orang lebih memilih untuk tidak memasukigedung ini. Namun sekarang, bangunan ini telah disulap menjadi hotel mewah dengankemudahan kelas FIVE stars.Dengan kata lain, hotel ini seperti dikhususkan untuk parapelancong kaya.



Das Park Hotel, Austria.
Das Park Hotel di Austria terdiri daripada tiga paip saluran konkrit besar bekas pembuangansisa yang telah dikuarkan daripada laut untuk digunakan sebagai penginapan yang sangatcompact dan elegant. Sangat menyenangkan dan moden hasil designnya.

Travelodge Hotel, UK 
Travelodge hotel dibina dari beberapa tempat bekas kontena . Lebih kurang  86 bekasdigunakan dalam desgin hotel unik ini.
 
 
Costa Verde Resort, Costa Rica.
Ketika kapal terbang tidak lagi layak terbang lagi, ianya diubah  menjadi sesuatu yang baru.Pada Costa Verde Resort, para tetamu boleh tinggal di 1965 Boeing 727 yang telah diubahmenjadi sebuah suite dengan dua bilik tidur yang selesa dengan dapur, ruang makan danteras pribadi.Para tetamu boleh mengalami sesuatu seperti sensasi penerbangan termasukpemandangan laut yang luar biasa.
 
 
Holiday inn house of cards hotel, New York. (NI yang paling MANTAP) 
Ahli kad stacker Brian Berg bekerja sama dengan Holiday Inn untuk membuat hotel kad. Dansementara Brian membuktikan kekuatan ciptaannya dengan duduk di atas tempat tidur,bahkan di toilet yang terbuat dari kitar semula kad. Designnya sendiri terbuat dari 200,000kad yang digunakan untuk bangunan yang membentang seluas 11 batu ini.

1 comment:

  1. cool!!
    suka yang kad ^-^
    ahhhh~
    suka semua!!!!!!!!!!!!!! ^_~

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab