Friday 22 July 2011

Kanak-Kanak 6 Tahun Ditelanjangi 23 Rakan Sekelasnya



LONDON - Kanak-kanak perempuan berusia enam tahun menderita setelah disiksa secara fizik dan seksual oleh 23 teman kelasnya. Insiden yang terjadi disebuah sekolah rendah di England telah mengundang kontroversi.

Menurut laporan The Sun, mangsa setipa hari menerima perlakukan tidak senonoh dari teman sekelas tersebut. Ibu mangsa mengakui jika anaknya sering mendapatkan tindak tersebut dari teman-teman sekelasnya.

"Amat mengerikan mendengar apa yang telah dia alami. Setiap hari dia ditelanjangi. Tiap hari dirinya mengalami siksaan fizik serta seksual dan setiap hari pula dia menangis meminta pertolongan tetapi tidak ada seorangpun yang mahu menolongnya," kata ibu mangsa.

Ketika ini pihak berwajib  terus menyelidiki mengapa anak-anak pelaku pelecehan tersebut masih dapat bebas bersekolah.Orang awam ini terus memperhatikan kes yang memasuki proses penyelidikan atas tuduhan pelecehan ini.

Sementara pihak sekolah dan pihak berwajib setempat menyatakan, jika keseluruhan murid yang diduga terlibat dalam kes ini tidak dapat diproses kerana masih dibawah umur yang ditetapkan untuk bertanggung jawab atas tindakan jenayah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab