Monday 18 July 2011

Kuasa Allah, Bayi Terselamat Diseret Komuter Sejauh 40 Meter


Melbourne – Tiada siapa yang menjangka bayi berusia enam bulan ini bakal terselamat selepas terseret hampir 40 meter oleh keretapi komuter yang sedang bergerak.

Kejadian yang hampir tragis itu dirakamkan dalam CCTV yang berada di stesen komuter, Victoria, Australia. “Ajaib, bayi itu sangat bernasib baik,” kata Sarjan Polis Victoria, Michael Ferwerda, seperti dilaporkan oleh AP, Jumaat (16/10).

Dalam rakaman video itu, kelihatan seorang ibu dengan kereta bayi berwarna merah sedang berdiri. Pada awalnya kereta bayi itu berada di sisi ibu, tiba-tiba ia memusingkan kereta bayi itu menghadap ke arah rel.

Sejurus selepas itu, ia melepaskan pegangannya pada kereta bayi untuk membetulkan seluarnya. Dalam masa yang sama ia juga melihat ke arah lain dan tanpa disedari, kereta bayi itu telah bergerak ke arah rel.

Sebaik sahaja bayi itu jatuh, keretapi komuter pun tiba. Komuter itu bergerak perlahan kerana akan berhenti, tetapi bayi itu sudah berada di bawah komuter dan menyebabkan si ibu menjadi panik. Walaupun terseret sejauh 40 meter, bayi itu hanya mengalami luka-luka kecil.
Ibu tergamam melihat kereta bayinya bergerak ke arah rel komuter.




Kuasa Allah, walaupun terseret sejauh 40 meter,namun bayi itu hanya mengalami luka-luka kecil.


LIHAT VIDEO CCTV PERISTIWA ITU :


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab