Saturday 9 July 2011

Remaja Nyaris Dibaham Buaya

http://www.ntnews.com.au/images/uploadedfiles/editorial/pictures/2010/04/30/CROCATMAND_TOP_IMAGE_650PX_K4943283_139508.JPG

Seorang Chef dari Northern Territory, Kyle MacLennan hampir menjadi santapan tengahari seekor buaya semasa berenang di Mandorah baru-baru ini.

Tiada siapa menyedari betapa hampirnya ia ketika itu. MacLennan, 26, sedang berenang daripada pantai ke sebuah bot di sebuah marina kecil di Mandorah, apabila ibunya - Lui MacLennan - mengambil gambar anak lelakinya itu.

Dia tidak melihat gambar-gambarnya itu sehinggala dia kembali ke Sydney beberapa hari kemudian.

"Tiada siapa yang perasan ia (buaya) di situ," kata MacLennan.

"Saya di Mandorah bersama ibu dan rakannya. 

"Saya benar-benar tidak menyedarinya sehinggalah saya melihat gambar ini."

"Saya berharap sangat ia sekadar usikan oleh ibu saya," katanya. "Tetapi dia berkata tidak".

"Ia nampak betul pada saya. Tetapi ia tidak begitu besar."

MacLennan berkata mereka melawat Mandorah, mengambil gambar-gambar rumah api untuk kawan ibunya yang sangat suka menulis pharophile - dan ada menulis sebuah buku mengenai topik itu.

"Beberapa hari kemudian apabila mereka balik ke Sydney barulah mereka melihat foto itu," katanya lagi.

Sumber : www.ntnews.com.au

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab