Saturday 9 July 2011

Seorang Ibu Menyusukan Sendiri Anak Lembunya

Semalam baru sahaja post tentang wanita tua menyusukan kucing2nya, kali ini wanita India bernama Couthi Bai dengan rela hati menyusukan seekor anak lembu yatim piatu demi untuk meneruskan hidupnya. Anak lembu berusia 46 hari itu disusukan dengan payudara Couthi sehari 3-4 kali. Kadang kala diberikan juga jejarinya untuk dimasukkan ke dalam mulut anak sapi itu.

Dalam tayangan video yang ditayangkan pada laman web the sun, Rabu (1/9/2010) , wanita yang sudah memiliki anak itu rela dan senang hati memberikan susunya kepada anak lembu itu. Sebagaimana keyakinan penduduk kampung di India, lembu dianggap sebagai binatang suci.

"Setelah ibunya mati, saya sering memeluknya dan memberikan air susu untuk ia minum ," kata Couthi yang tinggal di Kilchu, Rajasthan, India utara.

"Dia masih sangat muda ketika ibunya mati. Bagi saya tak ada perbezaan anak saya dengan anak sapi,"


Couthi makan tiga hari sekali, sama halnya dengan pemberian susu ibu kepada anak lembu itu. Kadang-kala anak lembu itu diberi makan chapati (roti) dan air minum untuk melatihnya biar cepat membesar.

"Para dewa akan senang jika saya menyusuinya," kata Couthi.

Seorang warga desa mengatakan "Ini pertama kali perkara seperti ini terjadi di desa kami. Setiap kali dia pergi ke ladang, anak lembu itu juga dibawanya bersama,".

Anak sapi itu seolah-olah menganggap Couhti sebagai ibunya sehingga selalu mengikut kemana pun ia pergi.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab