Tuesday 12 July 2011

Tukang Sapu Tikam Kanak-Kanak Berusia 2 Tahun



TRIBUNNEWS.COM - Seorang kanak-kanak berusia dua tahun meninggal dunia ditikam tukang sapu yang diduga mabuk akibat minum bir dan menggunakan narkoba. Demikian dilapor The Nation/ANN, awal minggu ini.

Lelaki yang bernama Thavichai Nathongbo (47) menikam kanak-kanak bernama Thanapat Ketkaew di depan orang-orang ketika menjadikannya tawanan di distrik Prawet, Bangkok, Thailand, Sabtu minggu lalu.

Kanak-kanak malang itu sudah tak sedarkan diri ketika polis tiba di gedung Number One Cleaning Service, sebuah gedung di Soi Chalermprakiat. Polis cuba melakukan upaya pertolongan namun Thavichai menikam Thanapat setiap ada seseorang yang berusaha mendekatinya untuk memberikan pertolongan.

Thavichai berhasil ditahan dan Thanapat dilarikan ke RS namun tak boleh diselamatkan akibat luka lapan tusukan.

Thavichai mengatakan kepada polis bahawa dia sudah bekerja beberapa bulan di perusahaan itu dan seorang perempuan asing memberikannya pil warna putih dan membuatnya merasa sakit sehingga ibu kanak-kanak malang itu menyuruhnya tinggal di pejabat bersama kanak-kanak itu.

Ia kemudian menenggak sebotol bir dan kemudian tidur di lantai dua ketika ia tiba-tiba merasa seseorang hendak membunuhnya dan kemudian membuatnya menikam bocah itu. Hasil penyelidikan polis menunjukkan jika Thavichai menggunakan narkoba. Polisi juga menemukan data jika ia pernah dipenjara selama lima tahun kerana menjual heroin.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab