Sunday 14 August 2011

Ingatkan Mengandung Ternyata Dalam Perut Perempuan Ini Ada Ular Hidup

Di usia separuh umur, Rasheedan Bibi, merasa tak mungkin lagi dapat mengandungkan anak. Ketika merasakan perutnya membuncit sepertinya wanita hamil, ia tentu menyangka dirinya tengah mengandungkan bayi.

Selang tujuh bulan kemudian, perutnya semakin membesar. Namun, dia makin merasa sakit seiring perutnya yang kian membuncit. Merasa ada kejanggalan pada kehamilannya, Bibi merasa cemas.
Warga Chora Saggar, Pakistan, ini akhirnya memutuskan untuk memeriksa kandungannya ke hospital berdekatan, biarpun kehidupannya dililit kemiskinan. Doktor yang berurusan dengannya memutuskan untuk melakukan imbasan ultrabunyi.
Dan … astagfirullah!

Bukan silap mata bukan sihir, hasil imbasan USG menunjukkan bahawa selama tujuh bulan dia membesarkan seekor ular di dalam perutnya.

Diduga, kejadian aneh bin ajaib ini bermula dari air yang dia minum. Ketika itu, Bibi meminum air menggunakan jag di rumahnya. Dia menjangkakan, ketika itu terdapat benih ular di dalam air yang lalu menyusup masuk ke perutnya seiring dia menengguk air.

Rasa ingin tahu dirasai dua bulan yang lalu. Bibi mulai merasakan sakit pada perutnya yang mula membesar. Selera makannya melonjak. Dia boleh menghabiskan 14 keping roti sehari.

Untuk mengeluarkan ular dari dalam tubuhnya, doktor meminta dia melakukan pembedahan. Kerana kemiskinan dan tiada sumber kewangan, Bibi meminta pertolongan Perdana Menteri Pakistan, Punjab CM.
Mujurlahlah, kerajaan Pakistan mengabulkan permintaan beliau dan ular yang kini bersaiz besar itu pun berjaya dikeluarkan dari perut perempuan malang itu. ~ VIVAnews

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab