Wednesday 3 August 2011

Markas Batman Telah Ditemui Oleh Google Map

Seorang pengguna Google Maps menemui sebuah bangunan yang seakan-akan adalah markas manusia kelelawar,Batman.Betapa tidak,di atap bangunan tersebut terpampang simbol Batman yang begitu besarnya.

Penemuan di layanan peta online ini membuat orang tertanya-tanya,mengapa ada simbol besar Batman di atas bangunan?Beberapa pihak menilai,penemuan tersebut hanya penipuan.

Namun tidak lama kemudian,diyakini bahwa bangunan ini benar-benar wujud,yaitu markas militer Amerika syarikat di Okinawa,Jepun.Kesatuan Air Force’s 44th Fighter Squadron bermarkas di sana.

Ed Gulick,juru cakap kesatuan Angkatan Udara itu,menyatakan simbol Batman yang ditemui oleh Google Maps benar-benar wujud,namun memang sebelumnya tidak diketahui ole banyak orang.

Tidak jelas siapa yang membuat simbol itu di sana,tapi diduga kuat dilukis pada tahun 1980an."Kami tahu simbol ini telah ada selama bertahun-tahun. Simbol ini memberi semangat kepada Angkatan Udara kerana membuat para anggota merasa bangga dengan unit mereka,"kata Gulick,yang kutip dari FoxNews.


3 comments:

  1. ish3..sampai hati bini dia wat cm tu..

    ReplyDelete
  2. masihkah kau mencintaiku seperti dulu...apakah salahku kau buat begitu...

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab