Wednesday 18 May 2011

Motor Sebenar Tron The Legacy

Mungkin ramai yang dah tengok cerita ni yang rasanya ramai rasa superb. aku tak tengok lagi jadi aku takleh nak nilai dengan secara kasar dari hanya menengok trailer dia sahaja.

tapi sini aku bukan nak cerita pasal sinopsis movie ni tapi pasal sebuah syarikat yang membina sebijik motorsikal berkelajuan lebih kurang 192km/j. memang laju dengan gaya duduk pon rasa tak lengok bontot aku rasa tapi bahagian lain yang akan lenguh2.

Motorsikal ni dibagi nama kat dia sebagai "Light Cycle". Jangan anda lihat gambar dan anda rasa ianya sebuah mesin urut tetapi ianya sebuah motor besaq yang rasanya agak2 panjang gak la ni sepanjang lebih kurang tak salah aku dalam artikel tu sebut 2.43 meter.selebar 58.3 bukan selebar courts mammoth tu .berat dia plak 200kg lebih la.kesuperb laju dia tu plak cam aku kata tadi dalam 192km/j dan sila pakai helmet yang dikhaskan jika tidak anda tidak mungkin anda hanya dapat menunggang sejauh 100meter sahaja dan ambulan akan datang mengutip tubuh badan anda.

Light cycle di keluarkan oleh sebuah syarikat yang dinamakan Parker Brothers Chopper yang tak asing lagi di US aku rasa seperti topnya pen Parker guru besaq sekolah aku dulu dok pakai.

Jadi harga dia pon mestila gempak dengan harga sebijik motor ni berharga AS$55,000 (RM172,452). Boleh beli rumah dengan harga sebanyak ini di Jitra, mungkin anda akan dapat rumah teres 2 tingkat 5 bilik tidoq.

Dengan angka 5 bilik tidoq aku cakap tu bermaksud motor ni hanya ada 5 bijik sahaja di dunia ni. jadi kalau buat banyak2 dah tau tak brapa ramai mampu beli pon..lagi pon kompem spare part dia mahai2 punya. enjin dia pakai jenis TL1000R kira kalau TL100R diguna oleh traktor, motor ni lagi hebat la enjin dia ni.

Buat masa ni taukey syarikat ni berkata, kami dah juai pon moto ni sebelum hampa mai soal selidik kat aku, dah juai 4 biji dah tapi penerbit movie tron tu sempat gak dapat cekau sebijik motor ni yang tgl sebijik lagi tu utk dia bawak p jejalan masa buat promote pasai movie dia tu nanti.

Lagi satu yang aku lupa dan masih sempat nak habaq mai kat hampa motor ni bukan main2 ja buleh hampa start lepas tu masuk gear lepas tarik clutch dan bawak marka bontot tonggek cam RXZ tu..dia guna teknologi komputer baru buleh gerakkan motor ni sebijik baq hang cam gambaq TRON : The Legacy tu..

depan tempat pemandu yang kita selalu tgk ada meta(bak kata orang kedah)@meter kelajuan yang kita tgk ada jarum tu kat moto EX5@Ex-pai kita tu motor ni kena letak Ipad..dah la harga mahai..kena ada ipad plak..kalau beli moto tapi tak beli ipad pakai tak jalan moto ni ha..kira ipad tu kena yang ada 3G tu la pasai nak kena donlod@download dia punya statistik cara menunggang motor ni la.

Betoi2 punya futuristik sampai awek materialistik pon sanggup dok tekinja2 tengok ampa bawak moto ni, tu pon kalau depa tambah nak buat utk generasi kedua punya keluaran moto ni la.

Jadi semuanya boleh didapatkan dalam halaman youtube.com@ tiubhangdotkom kalau berminatla nak tgk secara betoi2 punya kan,dalam gambaq mesti tak puaih..tgk dlm movie dgn tiubhang pon ok gak.

Jadi yang dah tengok movie ni la moto dalam movie tu..gempak kan?








1 comment:

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab