Friday 24 June 2011

Kembar Winklevoss Batalkan Tuntutan Terhadap Facebook


Yang menonton filem The Social Network pasti mengetahui krisis dalaman yang dihadapi oleh pemilik Facebook, Mark Zuckerberg mengenai tuntutan bernilai puluhan juta dollar yang difailkan oleh pasangan kembar, Winklevoss. Isunya, pasangan Winklevoss ini mendakwa Mark Zuckerberg telah mencuri idea Facebook daripada mereka sehingga menjadi jenama terkemuka dunia.
Pasangan Winklevoss berjaya mendapat tuntutan sebanyak $USD 65 juta dalam siri tuntutan pertama pada tahun 2008. Namun, apabila dibandingkan dengan nilai Facebook kini yang mencapai ratusan billion dollar, pasangan Winklevoss merasakan jumlah itu masih tidak memadai.
Setelah beberapa kali naik turun mahkamah, pada hari ini pasangan Winklevoss membatalkan tuntutan kedua & bersetuju untuk menerima aset saham bernilai $USD 65 juta. Dan berita baiknya, aset saham tersebut telah meningkat nilainya kepada $USD 100 juta.
Harap pasangan Winklevoss berpuas hati & melaburkan aset berkenaan untuk lebih untung. Dan, jangan cari masalah dengan Mark Zuckerberg lagi.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab