Saturday 30 July 2011

Asyiela Mengaku Popular Kerana 'Upin & Ipin'


PETALING JAYA: Bintang cilik, Asyiela Putri Azhar, 9, yang meminjamkan suaranya untuk siri kartun animasi popular Upin &Ipin mengakui mulai popular dan mendapat perhatian di sekolahnya.
Dia yang belajar di Sekolah Rendah Kebangsaan Presint 9, Putrajaya mengakui siri animasi tersebut merupakan kartun popular yang di minat pelajar-pelajar sekolah tersebut.
"Di sekolah ramai yang tahu suara saya digunakan untuk siri Upin&Ipin, ramai juga yang menyuruh saya buat suara itu di sekolah.
"Tapi cikgu-cikgu banyak beri sokongan kepada saya dan mereka juga dalam perancangan untuk menjemput Upin&Ipin datang ke sekolah," katanya ketika ditemui pada Majlis Pra Dengar Album Raya Upin&Ipin, di sini, Rabu.
Tambah Asyiela, dia perlu membahagikan masa dengan bijak antara pelajaran dan tugas tersebut agar tidak tercicir.
"Seperti biasa saya akan ke sekolah pada waktu pagi dan sebelah petang akan ke studio untuk proses memasukan suara.
"Bagi rakaman lagu Hari Raya pula saya lakukan pada hujung minggu dan semuanya diuruskan oleh keluarga, jadi tiada masalah," katanya.
Dalam pada itu, ketika ditanya tentang nyanyian, Asyiela berkata dia mempunyai minat yang mendalam dalam bidang itu.
"Ini kali pertama saya diberi peluang merakamkan lagu tapi saya tidak mahu serius dalam bidang tersebut tetapi jika untuk suka-suka sahaja bolehlah.
"Lagu-lagu Hari Raya yang saya nyanyi ini merupakan lagu-lagu yang saya gemari, cuma lagu Selamat Hari Raya yang dipopularkan oleh Datuk Sharifah Aini agak sukar dinyanyikan kerana bernada tinggi," katanya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab