Sunday 31 July 2011

Eskalator Paling Tinggi Didunia


Selama ni eskalator paling tinggi yang pernah aku naik adalah eskalator yang ada dekat stesen LRT Dang Wangi dan Masjid Jamek. Naik yang itu pun da rasa cam gayat, apatah lagi eskalator di Jepun yang memegang gelaran tertinggi di dunia ini, mesti lagi gayat le...


Info Ringkas: 
  • Umeda Sky Building merupakan bangunan ke-7 tertinggi di Bandaraya Osaka,Jepun, dan merupakan salah satu daripada ikon yang paling dikenali di bandaraya itu.  
  • Bangunan ini terdiri daripada 2 menara 40 tingkat yang bersambung diantara satu sama lain pada bahagian paling atas bangunan selain sebuah jambatan dibahagian tengah bangunan itu.
  •  Antara lain bangunan ini turut mempunyai eskalator tertinggi di dunia terletak dibahagian tengah ruang atrium bangunan itu.  
  • Bangunan ini juga dibuka untuk lawatan pelancong. Perjalanan menggunakan eskalator ini akan membuatkan anda terasa seperti melayang ke langit. Ini adalahcara paling murah untuk melihat bandaraya Osaka, memerlukan kurang dari 10USD untuk anda naik ke pelantar pemerhatian.


Lagi gambar-gambar menarik:


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab