Sunday 31 July 2011

Tukang Kebun Sumbang USD40,000 Bina Trek


Tukang Kebun Sekolah ini hatinya begitu mulia. seperti yang dilapor huffingtonpost. Kisah, Petugas Kebersihan Sumbangkan USD 40 RIBU untuk sekolah.


Seorang petugas kebersihan sebuah sekolah di Amerika Syarikat memberikan sumbangan dalam jumlah besar. Tyrone Curry, yang telah bekerja selama 34 tahun di SMA Evergreen, Washington, AS, menyumbangkan dana sebesar USD40 ribu untuk pembangunan trek lumba lari.

 Tahun ini pada Jun Curry akan pencen. Menandakan akhir masa kerjanya, lelaki yang merangkap sebagai jurulatih lari di Evergreen, memberikan sumbangannya. Dana sebesar ini didapatkan Curry pada 2006, ketika memenangkan loteri sebesar USD3 juta. Sebelum menang loteri, dia sudah berjanji akan membangun trek lumaba lari jika memiliki wang.

 Saya memiliki rasa bangga dalam pekerjaan ini,? jelasnya. Dia berharap untuk terus melakukan sesuatu untuk mereka sebagai anggota dewan sekolah,jawatan yang akan cuba disandangnya setelah dia pencen.

 Lantas setelah menjadi jutawan kenapa Curry masih bekerja? ?Saya suka  bekerja dan kelihatan sibuk. Isteri saya kerap berkata ?Kau tidak perlu untuk bekerja. Dan saya menjawab, Ya, saya harus bekerja. Saya memiliki rasa bangga dalam pekerjaan ini,? jelasnya.

 Pada awal April, Curry memberikan sumbangannya. Curry mengaku apa yang dia berikan tidak sebanding dengan apa yang dia dapatkan dari anak-anak di sekolah tempat dia bekerja.

 Anak-anak melakukan banyak hal. Mereka membuat anda terus muda,? jelasnya. Setelah pencen, Curry akan tetap sibuk. Dia akan kembali ke sekolah dan mencalonkan diri sebagai ahli dewan sekolah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab