Saturday 23 July 2011

Hebat, Kasut Tinggi Dibuat Daripada Rambut Manusia

Pemilik sebuah salon rambut kecil di kota kecil Taichung Taiwan, Tsai Shiou-ying baru-baru ini menarik perhatian media dengan serangkaian karya seni yang asli dibuat dengan rambut manusia.


Setelah memenangkan berbagai penghargaan dan hadiah untuk keahlian rambut, wanita yang berusia 54 tahun memutuskan untuk mengeksplorasi sisi artistik dengan menggunakan rambut dibuang untuk membuat berbagai karya seni. Dia baru-baru ini mempamerkan beberapa kreasi, termasuk brooch indah, nenas terbuat dari rambut, patung tikus, dan kebanggaan dan sukacita - sepasang kasut tumit tinggi. "Saya peribadi suka kasut tinggi ini. 



Aku hanya boleh melihat mereka dan mencubanya, tetapi jika saya membeli mereka, mereka hanya akan disimpan jauh . Saya tidak oleh memakainya, jadi saya ingin membuat sepasang kasut yang aku suka. Dengan cara ini, jika aku tidak boleh memakainya, setidaknya saya membuat sebuah karya seni, "kata Tsai Reuters.

Sepasang kasut tinggi ini mengambil masa sebulan penuh untuk membuat, dan Tsai Shiou-ying memerlukan rambut dari tiga orang, biasanya teman dan tetangga. Dia mengatakan hanya rambut asli dapat digunakan untuk menciptakan karya seni yang tidak luar biasa ini, sebagai artifcial rambut dia menggunakan gam super. Tsai kini merancang untuk membuat gaun rambut dan korset.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab