Monday 4 July 2011

Kambing Lahir Berwajah Manusia Di Zimbabwe

Tidak masuk akal, seekor kambing berwajah seperti manusia lahir di Zimbabwe tengah. Kambing itu bertahan hidup hanya beberapa jam setelah dilahirkan Para penduduk desa berkumpul di Maboleni, 40km dari kota Gweru untuk menyaksikan keanehan ini.


Makhluk itu akhirnya dibakar oleh penduduk desa yang percaya tahayul sebelum sempat dibawa ke makmal untuk diteliti lebih lanjut. Kambing itu lahir dengan wajah seperti manusia, memiliki hidung, mulut, leher, bahu, punggung dan kulit seperti manusia. Namun ia memiliki kaki dan ekor seperti kambing.

Gubernur setempat, Jason Machaya mengatakan bahawa makhluk itu lahir akibat perbuatan manusia (????? ). Ia mengatakan : “Seorang lelaki dewasa bertanggung jawab soal ini.” Namun para ahli segera menyangkal  dengan mengatakan bahawa mustahil seorang manusia dapat melakukan hubungan seks dengan haiwan dan melahirkan makhluk setengah haiwan setengah manusia.

Salah seorang doktor di daerah tersebut yang bernama Dr. Thomas Sibanda menyesalkan pembakaran makhluk tersebut kerana dia tidak diberi kesempatan untuk menelitinya lebih lanjut.

Para penduduk  percaya bahawa makhluk itu lahir akibat sihir, namun Dr Sibanda masih ingin melihatnya dalam perspektif sains. Menurut Dr Sibanda, kambing itu kemungkinan mengalami Hydrocephalus, keadaan dimana ia mengalami pembesaran kepala yang berisi air. Keadaan ini dapat menyebabkan makhluk tersebut memiliki wajah seperti manusia.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab