Wednesday 27 July 2011

Kanak-kanak Diculik dan Tubuhnya Dicincang Sebelum Dibuang ke Sungai


TRIBUNNEWS.COM - Seorang kanak-kanak berusia 9 tahun diculik kemudian tubuhnya dicincang oleh penculiknya menggunakan mesin pengisar daging lalu membuangnya ke sungai. Demikian dilansir IANS, Isnin (25/7/2011).

Kini tiga tersangka menghadapi tuduhan penculikan dan pembunuhan. Kanak-kanak bernama Zhang Shihao bertemu lelaki bernama Liu Zhiwei pada 2 November 2010 di Zhengzhou, Provinsi Henan, China.

Liu meminta Zhang membantunya mengambil yoyo untuk anak perempuannya dan kemudian membawanya lari. Liu kemudian meminta wang tebusan kepada keluarga Zang sebesar 100 ribu yuan. Orangtua Zhang kemudian memberitahu polis dan kemudian ke bank untuk membayar si penculik.

Dua hari kemudian, Liu kembali meminta wang sebesar 100 ribu yuan dan memperingatkan agar orangtua Zhang tak melapor ke polis. Tak berapa lama kemudian polis meminta orangtua Zhang agar tak mengirimkan wang tebusan. Hasil penyelidikan menyebutkan jika Liu dan dua kaki tangannya bertanggung jawab atas pembunuhan yang dilakukan terhadap Zhang.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab