Sunday 3 July 2011

Lelabah Berwajah Wanita

Lokasi di Sumatera.Seekor lelabah yg berbentuk cukup pelik: tubuh dan wajah yang mirip seorang wanita. Lelabah  itu dtelah dijumpai  seorang budak yg bernama Kiki.
Lelabah yg tubuhnya agak kecil di bahagian tubuhnya terukir berupa dua mata, satu hidung dan satu mulut yg seakan-akn mirip wajah manusia. Keanehan itu telah mengundang tarikan orang untuk melihatnya.

Perilaku aneh lelabah itu jelas diperhati. Kadang-kadang haiwan ini menutup wajahnya dengan kaki-kakinya atau lari di balik daun yang dibuat sebagai sarang ,sesaat sejumlah orang, termasuk para wartawan mengambil gambar.

Saat lelabah itu dimasukkan di sebuah kotak kecil dan diberi makan nyamuk. Emaknya Kiki, berkata beliau baru mengetahui keanehan lelabah itu setelah anaknya memperlihatkan haiwan tersebut ke hadapannya.
Buat masa ini,Kiki tidak berniat menjual ataupun membuang lelabah aneh ini. Mereka sekeluarga akan tetap memeliharanya. Hingga kini belum satu pun pihak yg berkaitan, termasuk para pakar serangga, yang datang untuk meneliti fenomena dan keajaiban lelabah ini.

Lelabah yg dijumpai Kiki,.agak pelik dan xberapa sesuai utk dijadikan PET.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab