Friday 19 August 2011

Adik Beradik Mangsa Simbahan Asid Tidak Sabar Mahu Beraya



SHAFIQ AIMAN (kanan) dan Shafiq Haikal yang cedera di muka akibat disimbah asid masih dirawat di Hospital Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR – Dua beradik yang menjadi mangsa simbah asid, Shafiq Haikal Mat Safar Zaidi, 13, dan Shafiq Aiman, 10, tidak sabar untuk pulang ke kampung mereka di Felda Jengka 9, Maran, Pahang untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri.
Bagaimanapun, dua beradik tersebut yang menerima rawatan di Hospital Kuala Lumpur (HKL) hampir sebulan lalu mengakui mereka agak malu kepada rakan-rakan di kampung kerana wajah mereka cacat selepas kejadian disimbah asid.
Namun hasrat Shafiq Haikal untuk memakai baju baharu di pagi hari raya dan berjumpa rakan-rakan sambil mengutip duit raya di sekitar kampungnya tetap membara.
“Memang saya tidak sabar hendak balik kampung tetapi saya masih tidak tahu lagi sama ada doktor bagi balik beraya di kampung atau sebaliknya, saya sangat rindu kepada kawan-kawan dan tidak sabar pakai baju raya,” jelasnya ketika ditemui di HKL di sini semalam.
Sebelum itu, Timbalan Pengerusi Gabungan Wawasan Generasi Felda (GWGF), Datuk Abdullah Abu Bakar menyampaikan sumbangan sebanyak RM1,000 kepada dua beradik itu bagi meringankan beban keluarga mereka sepanjang menerima rawatan di HKL.
Dalam kejadian 19 Julai lalu, kedua-dua beradik itu cedera parah di beberapa bahagian badan termasuk muka akibat disimbah asid oleh seorang lelaki ketika melalui rumah mereka.
Pada 26 Julai pula, penyimbah asid itu yang juga seorang buruh ladang dihukum penjara lapan tahun dan empat kali sebatan oleh Mahkamah Sesyen Temerloh setelah mengaku bersalah menyebabkan kecederaan parah terhadap dua beradik dengan menyimbah cuka getah terhadap kanak-kanak tersebut di Maran.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab