Wednesday 17 August 2011

Pasangan Suami Isteri Menjumpai Wajah 'Alien" di Kayu Api


Kebanyakan orang tahu bahawa menghitung cincin atau urat pada batang pokok memberitahu kita berapa usia pokok itu, tetapi satu pasangan bersara mendapat lebih sedikit dari yang mereka harapkan ketika memotong kayu.

Pete Burford, 72, melihat wajah yang agak biasa dilihat menatap ke arahnya yang mengingatkannya pada ET - alien yang terkenal dalam filem Steven Spielberg pada tahun 1982.
Gambar itu tertanam di batang pohon poplar yang Pete tebang di Eldersfield, Gloucestershire.
Pasangan suami isteri yang menjumpai gambaran alien di ketika membelah kayu pokok untuk di jadikan kayu api

Dia berkata: "Ini mungkin hanyalah salah satu dari kebiasaan, tapi apabila ia kelihatan seperti ET, saya seperti tidak boleh percaya. "
Pengalaman luar biasa seperti ini bukanlah yang pertama bagi pasangan - isteri Mr Burford's, Sylvia, mempunyai pengalaman aneh 40 tahun yang lalu.

Dia berkata: "Saya pernah melihat sesuatu yang memiliki bentuk seperti piring dengan cahaya terang yang besar di bawahnya.
"Ia di sana selama dua atau tiga saat dan kemudian menghilang. Itu cukup aneh dan cukup menakutkan. "

Sekarang pasangan, dari Moat Lane, Staunton, dekat Tewkesbury, bertanya-tanya apakah makhluk luar angkasa ini berusaha untuk memberitahu mereka sesuatu.
Gambaran wajah alien di permukaan kayu menyerupai wajah alien sebenar dalam filem E-Tree Phone Home

Ketika ditanya apakah ia merasa alien mungkin ada, Mr Burford berkata 'Saya fikir ada sesuatu di luar sana. "

Filem E-Tree Phone Home bercerita tentang Elliott, yang dimainkan oleh anak bintang Henry Thomas, yang berkawan dengan makhluk asing yang terdampar di Bumi. Alien menyesuaikan diri dengan kehidupan di Bumi dengan belajar untukbertutur dalam Bahasa Inggeris melalui meniru percakapan orang yang ia temui dan menonton episod Sesame Street di televisyen.
Dengan bantuan Elliott dan saudaranya, E.T. dilindungi dari tertangkap dan membantu menghantarnya kembali ke planet asalnya dengan menggunakan kapal angkasa.

Setelah filem ini di siarkan tahun 1982, filem ini mengaut keuntungan $ 350.000.000 dan juga memenangi empat anugerah Oscar untuk suara terbaik, editing kesan bunyi, skor dan kesan visual.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab