Friday 19 August 2011

Lagi Mangsa Nahas Ambulans Meninggal Dunia

Impian untuk berkahwin selepas Aidilfitri tidak kesampaian

MELAKA: Seorang jururawat yang bertarung nyawa sejak Selasa lalu selepas ambulans dinaiki terbabit kemalangan ketika mengiringi pesakit, akhirnya menghembuskan nafas terakhir awal pagi semalam.
Yuhana Yasin, 30, meninggal dunia di Hospital Melaka (HM), jam 1.20 pagi semalam berikutan kecederaan di bahagian dada.

Bakal tunang mangsa dikenali sebagai Mohd Faizal, 30, berkata, Yuhana ada menghubunginya beberapa jam sebelum memaklumkan dia perlu mengiringi seorang pesakit ke Hospital Kuala Lumpur (HKL).




“Arwah tidak pernah berkata demikian dan panggilan video terakhir itu dengan menyatakan hasrat meminta izin rupa-rupa mahu memberitahu dia juga akan pergi selama-lamanya,” katanya ketika ditemui di Jabatan Forensik HM, di sini, semalam.

Sementara itu, pesakit yang ingin dihantar ke HKL, Maryam Baba, 73, meninggal dunia, jam 9.10 pagi, kelmarin selepas bertarung nyawa hampir 39 jam akibat tidak sedarkan diri dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU) HM sejurus selepas kemalangan berkenaan.


Mohd Faizal berkata, dalam perbuatan telefon beberapa jam sebelum kejadian, bakal isterinya yang juga jururawat HM itu turut memberitahu ingin pulang ke kampung kerana mengadu tidak sihat.





Menurutnya, kali terakhir dia menemui Yuhana sehari sebelum Ramadan. Bakal tunangnya itu meminta mengambil gambar bersama lengkap berpakaian kerja.

“Gambar itu dirakamkan di sebuah studio di bandar ini dan saya masih menyimpan gambar yang sudah dibingkai. Arwah beriya-iya mahu bergambar bersama sebagai kenangan. “Ia menjadi kenangan buat selama-selamanya apabila dia ditakdirkan pergi dulu. Kami merancang bertunang selepas hari raya Aidilfitri ini dan bakal bernikah pada penghujung tahun ini, namun tiada jodoh buat kami berdua,” katanya.



Dalam kejadian kira-kira jam 7 malam, Selasa lalu, ambulans dinaiki lima orang termasuk pesakit wanita warga emas yang kritikal akibat pendarahan kepala, terbalik di tengah jalan sejurus dirempuh teksi.





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab