Wednesday 17 August 2011

Ibu Merayu - 'Tolong pulangkan Ameerah'


  AZIZAN   dan  isterinya menunjukkan risalah gambar  Ameerah Asha   yang hilang sejak empat hari lalu ketika pulang dari sekolah di kediamannya, Puchong.
AZIZAN dan isterinya menunjukkan risalah gambar Ameerah Asha yang hilang sejak empat hari lalu ketika pulang dari sekolah di kediamannya, Puchong.
KUALA LUMPUR: “Saya berharap dan merayu mereka yang melarikan Ameerah Asha supaya memulangkannya semula kepada kami... berilah kami peluang menghabiskan Ramadan serta menyambut kedatangan Syawal bersamanya,” kata bapa pelajar Tingkatan Lima itu, Azizan Hassan, semalam.
Azizan berkata, mereka sekeluarga amat sedih dengan kehilangan Ameerah Asha, 17, sejak lima hari lalu, selepas semua kelengkapan anak sulung dua beradik itu untuk menyambut Aidilfitri sudah disediakan dan hanya menunggu untuk disarungkan sebaik fajar Syawal menjelma.
“Semua kelengkapan Aidilfitri untuknya sudah kami sediakan lebih awal, tetapi saya dan isteri kini hanya mampu menatap baju kurung barunya dengan harapan dia akan ditemui segera dan menggayakan pakaian baru itu di pagi Syawal nanti,” katanya. 

Ameerah Asha, pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Puchong Utama 1, Puchong yang bakal menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) November ini, dilaporkan hilang ketika dalam perjalanan pulang ke rumah, Jumaat lalu. 

Pelajar itu ke sekolah jam 7 pagi dengan menaiki van sekolah sebelum dilaporkan tidak pulang ke rumah. Ameerah Asha sebelum itu dikatakan ada menghubungi ibunya memberitahu akan pulang lewat pada hari berkenaan kerana mengulang kaji pelajaran di sekolah bersama rakan. 

Azizan berkata, sebelum kejadian itu, anaknya tidak menunjukkan sebarang perubahan sikap atau mempunyai sebarang masalah dengan ahli keluarganya yang lain. 
“Pelbagai usaha sudah kami lakukan untuk mencari Ameerah Asha, termasuk berjumpa guru serta rakan sekolahnya, selain beberapa ustaz untuk mendapatkan bantuan, tetapi sehingga kini tetap menemui jalan buntu dan tiada sebarang petunjuk baru yang kami terima. 

“Sejak berita kehilangannya tersebar, saya menerima banyak panggilan telefon daripada pelbagai pihak yang prihatin dan bersimpati, tetapi tidak menerima sebarang panggilan berhubung maklumat terbaru kehilangannya,” katanya yang sudah membuat laporan polis berhubung kejadian itu. 

Sehubungan itu, beliau berharap, orang ramai yang mempunyai maklumat supaya menghubunginya atau isteri di talian 013-7743477 dan 012-6430432 atau memaklumkannya kepada mana-mana balai polis. 

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Asisten Komisioner Zainal Rashid Abu Bakar, berkata, pihaknya sedang menjalankan siasatan kes berkenaan sebagai kes orang hilang.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab