Wednesday 3 August 2011

Iran Berjaya Menghasilkan UFO Pertama di Dunia


Ya tak salah lagi. Kerajaan Iran alirah Syiah telah berjaya menghasilkan UFO atau piring terbang yang pertama di dunia. Sekurang-kurangnya saintis Iran dengan bangga mengumumkan secara rasmi kekuatan tenteranya yang terbaru itu, iaitu unidentified flying object or flying saucer. Tidak seperti negara United States of America atau Rusia yang selalu sahaja menafikan pembangunan senjata mereka seperti UFO. 

Kononnya rahsia dan tak betul la, konspirasi la, suka sangat din dong din dong. Sekarang nah! UFO bukan lagi rahsia. Paling penting yang kita belajar ialah UFO bukan lah satu kenderaan yang digunakan oleh makhluk asing dari luar bumi pun dan bukan mustahil untuk dihasilkan. Negara Iran yang diboikot oleh barat pun boleh buat. Malaysia bila lagi? Hehe…
ufo iranPengunaan UFO Iran adalah sama seperti UAV tentera dari barat. Tidak perlu manusia dan dikawal dari pusat kawalan udara
Berita dari Times of India: LONDON: An aircraft created by scientists in Iran is, they claim, the world’s first flying saucer. The unmanned spaceship, called the Zohal or Saturn in English, is designed for “aerial imaging” but can be used for “various missions” .
The hardline Fars news agency illustrated its story with a photo of a flying saucer, similar to one appearing in a 1950s Hollywood B-movie , hovering over an unidentified wooded landscape. The reports gave no indication of the spaceship’s size. But they indicated it was small by claiming, somewhat bizarrely, that it can also fly indoors.
“Easy transportation and launch and flying, making less noise, are some of the advantages of the device ,” the Daily Mail quoted ISNA, Iran’s students’ news agency, as saying in its report. “The device belonging to the new generation of vertical flyers is designed for aerial photography. It is equipped with autopilot, image stabiliser and GPS and has a separate system for aerial recording with full HD quality.”
The flying saucer was reported to have been unveiled at an exhibition of “strategic technologies” attended by Iran’s supreme leader, Ayatollah Ali Khamenei.
ufo iran 2
UFO Iran dikatakan masih dalam peringkat percubaan untuk operasi ketenteraan
Berita dari Kosmo: TEHERAN – Para saintis di Iran berjaya mencipta piring terbang yang pada kebiasaannya dikaitkan dengan teknologi makhluk asing, lapor sebuah akhbar semalam. Agensi berita Fars di negara itu turut menyiarkan ilustrasi sebuah piring terbang yang didakwa ciptaan para saintis negara berkenaan yang sedang berlegar-legar di sebuah kawasan hutan.
Dalam ilustrasi itu, bentuk piring terbang tersebut mirip sebuah piring terbang yang terdapat dalam satu filem keluaran Hollywood pada 1950-an. Menurut laporan tersebut, ukuran dan saiz piring tersebut tidak dinyatakan tetapi mendakwa ia kecil dan mampu terbang.
“Antara kelebihan piring terbang itu adalah ia merupakan pengangkutan yang mudah dikendalikan ketika mula bergerak, semasa terbang dan bunyi yang tidak kuat. Ia dikendalikan secara automatik dengan dilengkapi penstabil imej, sistem penentuan global (GPS), perakam aerial dengan gambar kualiti HD (berdefinisi tinggi),” lapor agensi berita ISNA.
Cita-cita Iran dalam mengembangkan program angkasa lepas telah mengejutkan dunia Barat. Pada tahun lepas, negara itu turut mengumumkan kejayaan melancarkan roket ke angkasa lepas yang membawa tikus, kura-kura dan cacing.
Iran sering kali mengemukakan kejayaan mereka yang pelik dalam bidang saintifik dengan bukti-bukti yang sukar dipercayai. Tentera laut Amerika Syarikat (AS) di Teluk Parsi masih lagi belum mengesan sebarang kehadiran piring terbang Iran itu. – Agensi

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab