Friday, 12 August 2011

Pemandu Hampir Maut, Teksi Ditimpa Mee Segera

Mee ini hampir meragut nyawa seorang pemandu teksi apabila sebuah trak yang penuh dengan muatan mee segera ini terbalik ketika cuba membelok pada satu persimpangan.


Pemandu teksi ini berdiri disebelah teksinya selepas trak yang penuh dengan mee segera ini terbalik dan mengenai keretanya.

Lin Hu yang terkejut itu merasakan dirinya amat bernasib baik apabila dia berjaya mengeluarkan dirinya tanpa sebarang kecederaan, tetapi teksi kuning dan hijau kebanggaannya - remuk selepas ditimpa trak penghantaran yang penuh dengan muatan selepas ia hilang kawalan dan menimpa keretanya.

Ketika trak pengangkutan itu berpusing di selekoh dan menuju ke arahnya, Lin berkata dia tidak berdaya untuk berbuat apa-apa tetapi hanya duduk dan menunggukan kesannya.

'Ia terhuyung-hayang ke kiri kanan dan tidak dapat dikawal. Tidak apa-apa cara bagi saya untuk mengelakkannya," kata lelaki berusia 43 tahun ini.

'Saya bertuah kerana tidak apa-apa dari kemalangan itu tetapi teksi saya sudah musnah. Kemalangan tersebut dilaporkan berlaku berhampiran kilang mee segera yang memiliki pengangkutan sendiri. Pemandu teksi dari Xian, China, berkata beliau akan menuntut ganti rugi dari syarikat berkenaan.

Satu tindakan mahkamah mungkin akan diambil melalui peguam terhadap dakwaan trak yang dikatakan sarat dengan kuantiti mee segera dua minit yang berlebihan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Blog Archive

LinkWithin

LinkWithin

PunchTab